Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat joi, la finalul discutiilor cu reprezentantii FMI, cateva dintre masurile care vor fi luate cu privire la reorganizarea CFR, in conditiile in care "nemultumirea dumnealor, care coincide si cu a mea, se refera la modul in care functioneaza companiile din CFR, care au cheltuieli mult mai mari decat veniturile".
Astfel, Berceanu a declarat ca s-a cazut de acord ca la CFR Calatori este necesara o restructurare a activitatii, insotita de o reducere de personal, dar si o reorientare a activitatii cu scopul de a se incasa venituri mai mari.
De asemenea, s-a decis marirea subventiei. "Aceasta exista peste tot in lume, nu numai in UE (...) Anul trecut a fost de aproape 1,3 miliarde de roni iar anul asta de 6 sute si ceva de milioane de roni. Nu se poate trece anul si nu se poate functiona in acest fel", a declarat ministrul Transporturilor.
In ceea ce priveste masurile ce vor fi luate la CFR Infrastructura, aici se va redimensiona activitatea, inclusiv in privinta personalului.
In schimb, la CFR Marfa s-a ales solutia privatizarii companiei, care se va face insa la finalul anului 2010.
"Vom incerca sa facem o privatizare in conditii foarte bune, dupa ce revigorarea economica va aparea, deci climatul si ofertele vor putea sa fie altele. As dori ca banii obtinuti in urma tranzactiei sa ramana in sistemul feroviar, sa ii putem utiliza numai si numai pentru investitii", a mai declarat Berceanu explicand ca in urma modernizarii liniilor de cale ferata se spera ca si incasarile companiei sa fie mult mai mari.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat joi, la finalul discutiilor cu reprezentantii FMI, cateva dintre masurile care vor fi luate cu privire la reorganizarea CFR, in conditiile in care "nemultumirea dumnealor, care coincide si cu a mea