Unilever, al doilea mare producător global de bunuri de consum, a raportat o scădere cu 17% a profitului din al doilea trimestru, după ce a redus preţurile pentru a-i determina pe consumatori să nu aleagă mărci mai ieftine, transmite Bloomberg.
Profitul net a scăzut la 758 de milioane de euro, de la 909 milioane de euro în al doilea trimestru din 2008. Analiştii mizau pe un profit de 842 de milioane de euro.
Vânzările au crescut cu mai puţin de 1%, la 10,5 miliarde de euro. Totuşi, vânzările din Europa au urcat cu 1%, după ce grupul a ieftinit o serie de produse.
Grupul este prezent şi în România, prin Unilever South Central Europe, care şi-a început activitatea în 1995. Divizia produce şi administrează mărci naţionale şi internaţionale pe pieţele de produse alimentare, de îngrijire personală şi a locuinţei, potrivit NewsIn.
Portofoliul companiei include margarinele Rama, Becel şi Delma, supele şi sosurile Knor, ceaiurile Lipton, condimentele Delikat şi Knorr, gama de produse de îngrijire personală Dove, precum şi produsele de curăţare a locuinţei Cif şi Domestos.
Compania Unilever South Central Europe are 600 de angajaţi în România, dintre care 370 lucrează în cele două fabrici de pe platforma industrială Ploieşti.