Clientii care au migrat spre servicii TV mai scumpe si cresterea de pe internet si telefonie au compensat pierderea pe cablul analogic.
Cablul digital, un serviciu la care UPC se gandea sa renunte in urma cu cativa ani, si recorderul video (DVR) - prin intermediul caruia clientii pot sa inregistreze pana la 65 de ore de emisiuni TV sau sa opreasca si sa deruleze emisiunile in direct, se numara printre elementele-cheie care i-au permis UPC, numarul doi pe piata locala de cablu TV, sa inregistreze in trimestrul al doilea venituri egale fata de perioada similara din 2008, spun oficialii operatorului.
Desi UPC a pierdut in intervalul iunie 2008-iunie 2009 peste 200.000 de clienti pe cablul analogic, o mare parte dintre acestia (aproape 130.000) au migrat catre cablul digital, astfel ca pierderile de pe cel mai important segment de business al companiei au fost de aproximativ 90.000 de utilizatori.
"Am reusit sa performam si in ceea ce priveste migrarea clientilor de la serviciul de televiziune analogic la cel digital astfel ca, in ansamblu, rezultatele de pe analogic nu au impact asupra situatiei operationale. Am reusit sa migram catre digital un numar suficient de mare de clienti care sa aduca venit", a declarat directorul financiar executiv al UPC Romania Severina Pascu.
De ce a fost totusi impactul plecarii a zeci de mii de clienti din portofoliul UPC unul limitat asupra veniturilor? Explicatia rezida in diferenta dintre tarifele platite pentru serviciile de cablu analogic si digital. Daca serviciile de cablu analogic au tarife de aproximativ 22 de lei pe luna, cablul digital costa intre 35 si 75 de lei pe luna - cea mai scumpa varianta fiind si cea care include recorderul video digital (DVR).
Practic, UPC profita de faptul ca este singurul jucator de pe piata care ofera in acest moment servicii de tipul recorderului digital - un s