Afacerile Petrom au scazut cu 28% in primul semestru, desi vanzarile de carburant au ramas constante.
Petrom, cea mai mare companie locala, a inregistrat in primul semestru al anului un profit net de 923 mil. lei (218,2 mil. euro), in scadere cu 45% fata de anul trecut, din care circa o treime a fost obtinuta exclusiv prin intermediul instrumentelor financiare de acoperire a riscului. Profitul Petrom l-a depasit insa cu 18% pe cel al grupului austriac OMV, actionarul sau majoritar, care a raportat un castig de 185 mil. euro.
Cifra de afaceri a scazut cu 28%, la 5,9 mld. lei (1,4 mld. euro). Compania explica acest rezultat pe baza scaderii pretului de vanzare al produselor petroliere, precum si pe fondul reducerii cantitatilor de produse petroliere vandute pe segmentul comercial (catre companii), dar si al scaderii cantitatilor de gaze comercializate. Singurul segment care a crescut a fost cel de retail, volumele comercializate prin benzinariile Petrom crescand in primul semestru cu 22%.
"Traim vremuri interesante. Criza economica se va manifesta cu o mai mare intensitate in a doua jumatate a anului. Cei mai importanti factori care au stat la baza scaderii rezultatelor noastre au fost preturile mai mici la titei si la gaze, precum si scaderea vanzarilor comerciale ale companiei", a explicat Mariana Gheorghe, directorul general executiv al Petrom (CEO) evolutia profitului in prima jumatate a anului.
In al doilea trimestru al anului compania a inregistrat un profit net de 417 mil. lei, cu 39% mai mic fata de perioda similara a anului trecut, la o cifra de afaceri de 2,8 mld. lei, in scadere cu 37%, in conditiile in care productia zilnica a atins minimul ultimilor trei ani, iar vanzarile de carburanti au scazut fata de primul trimestru.
"Partea de retail nu a fost afectata de criza si la nivel de piata am asistat la o stagnare pe aces