Oficialii companiei susţin că oprirea pentru întreţinere se practică în fiecare august, iar comenzile au fost deja onorate.Programele „Rabla“ desfăşurate în Europa au revitalizat vânzările Dacia, însă, odată cu încheierea acestora, compania ar putea trece prin momente dificile. Cel mai mare succes l-a avut Dacia prin programul „Rabla“ desfăşurat în Germania, unde vânzările au crescut cu peste o mie la sută. De la 80 de unităţi comercializate săptămânal, Dacia a ajuns să aibă peste o mie de comenzi.
Practic, activitatea Dacia a fost sufocată de cererea imensă din Germania. Reprezentanţii companiei au declarat că nu se aşteptau la un asemenea succes.
Ca să facă faţă cererii, se pare că maşinile care se aflau pe stoc în Rusia sau în România au luat drumul Germaniei. Şi nici nu este de mirare. Un Sandero de 7.500 de euro din Germania, ajunge acum la doar 5.000 de euro graţie scăderii primei de casare oferită de oficialii germani.
Un succes în Europa
Programele de tip „Rabla“ introduse în mai multe state europene au sporit vânzările de automobile cu aproape 2,5% în luna iunie, comparativ cu perioada similară din 2008. Cel puţin zece ţări din Uniunea Europeană derulează, în prezent, programe de finanţare a pieţei auto, în care sunt aplicate reduceri la predarea unei maşini vechi.
În România, deşi statul acordă 3.800 de lei, adică aproximativ 900 de euro, pentru predarea unui vehicul uzat, ritmul cumpărărilor de autoturisme a rămas extrem de coborât şi în iunie. Mai exact, s-au cumpărat numai 11.005 de unităţi, adică mai puţin de jumătate faţă de valoarea de anul trecut.
La nivelul UE, căderea pieţei de autoturisme a început în luna mai 2008 şi până acum nu s-a mai oprit, timp de 14 luni. Primele şase luni din 2009 au înregistrat un minus de 11% faţă de primul semestru din 2008. Diferenţa