- Diverse - nr. 349 / 6 August, 2009 Aflam "noutati" cu privire la "reformarea" invatamantului romanesc, tema atat de draga tuturor celor care au ocupat fotoliul de ministru, intr-un domeniu in care Romania a excelat ani de zile si in care, in ultimii ani, se straduieste, vorba vine, sa se alinieze cerintelor europene. Foarte bine, am zice, sa fim si noi in rand cu lumea civilizata, lume care, daca ar fi mai receptiva si atenta la fenomenul romanesc, ar avea foarte multe de invatat. Dar, cum apele curg doar la vale, volens-nolens, trebuie sa ne aliniem curentului. "Curent" care ne sugereaza ca trebuie sa adaptam invatamantul romanesc la nevoile societatii, nu doar romanesti, ci si europene, practic, un absolvent de scoala romaneasca ar trebui sa dobandeasca aceleasi competente cu colegii de generatie din toate statele europene. Intrebarea care se pune este aceea care vizeaza posibilitatile materiale ale scolii romanesti de a se adapta acestor cerinte. Daca in ultimii ani s-au facut eforturi considerabile, in ciuda unor carcotasi, pentru dotarea tuturor scolilor din Romania cu aparatura informatica, nu neaparat de ultima generatie, in suferinta raman, pe mai departe, scolile din mediul rural. Am putea spune chiar din catune, pe care nimeni nu le baga in seama si in care foarte multi dascali, dedicati profesiei lor, desfasoara munca de apostolat, nerecunoscuta si nici remunerata pe masura eforturilor si sacrificiilor pe care le fac, deopotriva, copiii, parintii si cadrele didactice. Dar, dincolo de acest aspect, ramane marea problema a modalitatilor in care un elev finalizeaza anii de scoala, subiect care a incitat pe toti ministrii de dupa 1990 incoace, fiecare venind cu propriile opinii. Si de aceasta data, doamna ministru Ecaterina Andronescu, de la Ministerul Educatiei, vrea, musai, sa "reformeze" examenul de bacalaureat, pe care fostul ministru, inginer con