Maşina de nici trei metri lungime, a trecut munţii fără să se vaite prea mult şi, la fel de important, fără să işte panică sau disconfort în rândurile pasagerilor. Sursa: Toyota
Te uiţi la ea şi nu prea îţi vine să o iei în serios. În orice caz, nu atât de în serios, încât să îi pretinzi să te treacă munţii. Dar exact asta am cutezat, weekendul trecut, când ne-am propus să scoatem untul din cea mai mică maşină cu 3Â1 locuri, năpârstocul Toyota IQ.
Pentru ca obraznicia să fie totală, am ales cel mai pirpiriu motor disponbil (trei cilindri, un litru, 68 de cai-putere) şi transmisia automată MultiDrive. În plus, am coborât spătarul banchetei (altminteri, în portbagaj se poate strecura cel mult un dosar dolofan) şi am aruncat pe el două genţi de voiaj (din acelea care pot fi luate la purtător în avion).
Catrafuse contra suflete
Singura concesie pe care am făcut-o, după cum s-a putut observa, a privit numărul pasagerilor, dar numai pentru că există această incompatibilitate acceptabilă între cantitatea maximă de suflete care pot călători cu IQ (patru, potrivit producătorului) şi posibilitatea de a cutreiera însoţit de bagaje.
Se poate şi în patru, dar ideal e-n doi
Pentru a înlătura şi această necunoscută, am forţat trei prieteni să urce în maşină, înaintea plecării spre munte. Cu grijă, fiecare şi-a găsit locul, iar în cele zece minute cât a durat incursiunea-test veselia a fost de nestăvilit.
Graţie lăţimii apreciabile (doar cu opt centimetri inferioară compactului Auris), şi a bordului cu arhitectură ingenioasă, pe locurile din faţă se stă ca într-o maşină ”normală”.
”Cariile” dăunează liniarităţii
Poziţia de condus e uşor înălţată şi nesperat de comodă, iar ţinuta de drum, spectaculoasă pentru un vehicul liliputan. Evident, denive