Veniturile Romtelecom au scazut in T2 la 7,1%, dar operatorul a avut incasari mai mari decat in primele trei luni. Cosmote a ajuns la 6,3 milioane de clienti.
Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, a inregistrat in al doilea trimestru venituri de 207,3 mil. euro, in scadere cu 7,1% fata de anul precedent si si-a redus pierderile operationale de la 1,9 mil. euro in T2 2008 la 1,5 mil. euro, conform datelor publicate de grupul elen OTE, actionarul majoritar al companiei.
Compania a reusit sa reduca rata de scadere a veniturilor de la 8,1% in primul trimestru, iar incasarile nominale au fost mai mari decat in primele trei luni ale anului. Orange si Vodafone, cei mai mari jucatori de pe piata locala telecom, au anuntat pentru perioada aprilie-iunie scaderi ale veniturilor de 17%.
Scaderea pe telefonia fixa s-a accentuat in T2
Totusi, in al doilea trimestru evolutia bazei de clienti Romtelecom a fost mai slaba in raport cu primele trei luni ale anului, pe fondul competitiei dure si al recesiunii.
Astfel, daca in T1 Romtelecom a pierdut 46.000 de clienti pe telefonia fixa, in T2 numarul a urcat la peste 67.000. Aceasta tendinta s-a suprapus si unei scaderi a ratei de crestere pe internet si televiziune. Romtelecom a castigat 81.000 de clienti noi pe TV in T1, numar care a scazut la 56.000 in T2. Situatia a fost similara si pe serviciile de internet, unde numarul de clienti noi a scazut de la 51.000 in T1 la 24.000 in T2.
Seful Romtelecom pune aceste evolutii pe seama recesiunii. "Pentru serviciile de internet broadband si TV a fost inregistrata o rata de crestere mai redusa in comparatie cu perioadele anterioare, ca urmare a actualei crize mondiale care are impact si asupra pietei din Romania. Cu toate acestea, ratele de crestere pentru aceste segmente in dezvoltare raman semnificative, cu o c