Eximbank, institutie bancara de stat, si-a cumparat si ea stiri la televiziuni – e sentinta CNA - in spatiul editorial, la fel ca fostul ministru Ridzi. Si in acest caz, relatiile dintre agentia intermediara si televiziuni ridica mari semne de intrebare. Agentia sustine ca are contract cu televiziunile pentru promovarea Eximbank. Televiziunile neaga insa si spun ca publica stirile despre Eximbank pe bune, desi banca se afla in plina campanie publicitara. Pe 23 iulie, CNA a amendat trei televiziuni – Realitatea TV, Antena 3 si OTV pentru publicitate mascata.
Contractul de PR pentru Eximbank, in valoare de cel putin 200.000 de euro, a fost castigat in 4 iunie de Real Prompt Solutions. Firma si-a inclus publicitatea ca obiect principal de activitate dupa licitatie. Pana de curand, firma vindea electrocasnice si aparate de aer conditionat. Administratorul firmei sustine ca a mai lucrat cu televiziuni, desi nu are nici un angajat.
Cum a castigat licitatia o firma de apartament, fara nici un angajat, care si-a trecut publicitatea in obiectul principal de activitate abia dupa ce Eximbank i-a incredintat contractul de 200.000 de euro si care vindea in 2008 aparate de aer conditionat?De ce televiziunile de stiri amendate de CNA declara ca nu au nici un fel de intelegere cu Eximbank sau cu o agentie intermediara pentru promovarea bancii si sustin ca dau stiri “pe bune”, in timp ce Real Prompt Solutions sustine care are contracte cu televiziunile? De ce printre televiziunile alese de Eximbank nu se regasesc ProTV si TVR1, in schimb banca isi face reclama la Realitatea TV, Money Channel, Antena 3, Antena 1, OTV si B1TV?Cum se explica faptul ca, desi are o campanie de promovare la televiziuni inceputa in iunie si care se va termina in septembrie, Eximbank accepta ca televiziunile sa difuzeze publicitate nemarcata, pe crawl (banda cu informatii din josul ecranului TV)?