Mustrările de conştiinţă vin la pachet cu fiecare tură de shopping. Cel puţin în cazul femeilor, căci bărbaţii sunt cumpătaţi când vine vorba de noi achiziţii, relevă un studiu, citat de „Daily Mail”. Mai exact, opt din zece femei regretă că au dat banii pe diverse produse, dar cu toate acestea nu se pot abţine să nu devină cliente fidele ale magazinelor.
Unele doamne au remuşcări chiar înainte să se aventureze în „marea” de haine şi accesorii ale designerilor, dar tot cheltuie banii. Alte femei nici nu ajung bine cu pungile de lux acasă căci se şi gândesc cu regret că au portofelul mult mai uşor. Aceasta este „tragedia” de care au parte circa trei sferturi din femeile care au viciul cumpărăturilor, remarcă studiul mai sus-citat.
Pentru a trece mai uşor peste remuşcări, unele doamne încearcă să motiveze excesul de shopping în faţa partenerilor de viaţă, pe când altele nici măcar nu se mai obosesc să dea vreo explicaţie şi mint cu privire la suma reală cheltuită prin magazine.
Criza n-a „tăiat” apetitul pentru shopping
Dacă soţii doamnelor care au flagelul cumpărăturilor sperau că recesiunea le va forţa pe femei să fie raţionale în privinţa baniilor daţi pe îmbrăcăminte, pantofi, genţi şi bijuterii, veştile nu sunt prea bune. Studiul realizat pe un eşantion de 3.000 de reprezentante ale sexului frumos, cu vârste cuprinse între 17 şi 50 de ani, relevă că doar una din trei femei se simt vinovate că dau banii pe nişte capricii în plină criză.
Chiar 7% dintre doamne cheltuie şi mai mult pentru a se înveseli, notează „Daily Mail”. Altele şi-au pus la vânzare hainele mai vechi pe diverse site-uri comerciale pentru a obţine bani pentru noi achiziţii. „Viaţa este acum plină de stres, dar este şi mai dificil să renunţi la un obicei”, explică reprezentanta unei companii britanice care a comandat studiul. Procentele vânzărilor marilor designeri vin