Complet refăcut, David Gahan a demonstrat că, în materie de muzică electronică, America rămâne o „colonie britanică”. Sursa: North Foto
Când „zeii din Basildon” au urcat pe scena celei mai faimoase arene din lume, Madison Square Garden din New York, a început delirul. În zeci de limbi ale pământului, armata de mai bine de 70.000 de fani a dat, asurzitor, onorul „maşinăriei” Depeche Mode, iar în următoarele două ore s-a demonstrat, aproape ştiinţific, că, în materie de muzică electronică, America rămâne încă o colonie britanică. Concertul a început grav, puternic, fără preludiu, cu „In Chains”, una dintre piesele de pe noul album al trupei, „Sounds of the Universe”. Noul sound computerizat al albumului, fragmentat judicios de synthopercuţia inginerului de sunet Andy Fletcher, a confirmat fenomenul de masă consacrat cu 22 de ani în urmă, tot în Statele Unite, dar pe Coasta de Vest.
Atunci, pe uriaşa arenă din Pasadena din California, sintetizatorul londonez şi vocea lui Dave Gahan au scurtcircuitat, fără recurs, 100.000 de oameni, iar curentul post-punk a căpătat alte dimensiuni. Istoria a consemnat fenomenul: „101” - concertul-mamut din turneul „For the Masses”. La New York, în 2009, Depeche Mode au arătat că rămân consecvenţi. Ecranele uriaşe în care un copil afro-american şi un bătrân se metamorfozează încet unul în celălalt au hipnotizat încă de la începutul show-ului, ilustrând, pur şi simplu corect, prima piesă.
A urmat „Wrong!”, iar adunarea din Madison Square Garden a înţeles că undeva, cumva, cineva a greşit înfiorător. Greşeala, însă, corupe, iar în acest caz a făcut-o mai isteric ca niciodată. Grupul de italieni, dezbrăcaţi până la bust, care agitau periculos trei steguri, a arătat că trăim, într-adevăr, într- o lume a greşelilor.
Abia când prietena unuia dintre ei a început să se dezbrace lasciv pe „Stripp