Desi nu agreez respectiva zona lingvistica, trebuie sa admit ca „aburelii" generale – inclusiv spirituale – din miez de vara, rareori i se ofera o alternativa. Inceputul de august, chiar daca nu neaparat canicular, dar cu siguranta prafuit si agasant de inghesuit, ducea pâna de curând lipsa in Bucuresti de produse culturale agreabile, care sa nu fie obligatoriu si superficiale.
Unul dintre acestea este Promenada Operei, aflata la cea de a treia editie, de fapt un concert de arii si uverturi, bineinteles de opera, care se desfasoara in fata Operei Nationale din Bucuresti si care aduna – accesul fiind gratuit – mii de oameni. Cu o sonorizare decenta – detaliu foarte important si deloc de la sine inteles la noi – si o iluminare care chiar daca mai are de câstigat la capitolul stil a creat o atmosfera proprie unui eveniment, Promenada Operei a adus in fata unui public cu mare potential o buna parte dintre cele mai in forma tinere voci românesti de opera ale momentului.
Daca prima editie a Promenadei a avut loc pe 25 august 2007, iar cea de-a doua pe 30 august 2008, de data aceasta ea s-a petrecut mai devreme, in miezul verii, in seara de 1 august, in perioada de maxima "seceta" culturala bucuresteana, urmând ca la finalul lunii august ONB sa deschida festivalul "Enescu" cu o noua productie Oedipe.
Si concertul din acest an a adunat cu precadere tineri artisti de opera care s-au facut deja remarcati in cadrul productiilor bucurestene sau prin participarea la importante competitii internationale. Numele lor sunt Antonela Bârnat, Mihaela Ispan, Teodor Ilincai, Maria Jinga, Marius Manea, Bogdan Mihai, Aurelia Florian, alaturi de acestia evoluând si vedetele ONB Eugen Secobeanu, Silvia Sorina Munteanu, Iordache Basalic si Mihaela Stanciu. Programul, prezentat de Sever Voinescu, a inclus arii si duete celebre de Verdi, Mozart, Bizet, Rossini, Donizet