Pe Autostrada A2, mii de români stau ore întregi încolonaţi în maşini ca să plătească taxa de pod.Pentru şefa Companiei de Autostrăzi, Dorina Tiron, coloanele de peste 4 kilometri nu reprezintă o problemă, fiindcă “dacă cineva aşteaptă 5-10 minute nu o să scoatem taxa”. De patru zile, de când a intrat în vigoare taxa de pod la Feteşti, Autostrada Soarelui a devenit un calvar pentru şoferi şi pasageri. Metoda de încasare a taxei este una rudimintară: la ghişee. Şi ele sunt puţine, doar trei.
Aşa se face că zilnic, coloanele de maşini se întind până la 4 kilometri lungime. Asta poate însemna şi două ore de aşteptare. Taxele sunt plătite de toate autovehiculele, fără exceptii: motocilcetă-7 lei, autoturism-10 lei, camion-până la 68 lei.
Mai citiţi şi:
Nistorescu şi taxa de pod de Adrian Halpert
Constanţa: Prima zi de taxă pe Autostrada Soarelui: revoltă și indignare printre șofer i
Drumul spre litoral a devenit mai scump
Probleme grave, soluţii trăsnite
Taxa de pod de la Feteşti a fost reinventată de fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban. Anul trecut, în luna februarie, Orban a emis Ordinul nr. 245 prin care aproba tarifele aplicate pentru trecerea peste poduri, printre care şi peste cel de la Feteşti.
Ordinul a fost preluat de actualul ministru, Radu Berceanu, şi pus în aplicare. Nu a contat cum, bani să iasă. Instituţia care gestionează direct Autostrada Soarelui este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), condusă de Dorina Tiron. Ea nici măcar nu crede că sunt cozi la ghişeele de la pod.
„Cum, e coadă acolo? Dar nu a fost toată ziua, probabil e de vină ora de vârf. Noi vrem să introducem un bancomat, pentru ca plata să se facă prin card, iar omul să nu mai fie nevoit să aştepte după rest. În plus, vrem