Un român bea 45 de litri de apă minerală pe an, în timp ce media UE este de 120 de litri.Piaţa internă a apei are un potenţial imens de dezvoltare, motiv pentru care criza nu a afectat vânzările producătorilor. Doar vremea rea din iulie le-a dat bătăi de cap. Românii preferă în continuare apa de la robinet, dovadă că, în medie, consumul de apă minerală este de trei ori mai mic decât în UE. Astfel, un român bea, anual, aproximativ 45 de litri de apă minerală, comparativ cu 120 de litri, consumul mediu european.
„Piaţa locală are un potenţial imens de dezvoltare“, declară Octavian Creţu, directorul general al Romaqua, cel mai mare producător de apă minerală din România şi deţinătorul brandurilor Borsec şi Aquatique.
Avantaj pentru producătorii locali
Consumul redus de apă se pare că a fost un avantaj pentru producătorii deja existenţi deoarece criza nu le-a afectat până acum afacerile. „Noi am fost afectaţi doar de vremea rea şi ploioasă din ultimele luni, care au micşorat vânzările de apă şi de băuturi răcoritoare“, completează Creţu.
De aceeaşi părere sunt şi reprezentanţii Coca-Cola HBC - îmbuteliatorul brandurilor Dorna, Poiana Negri şi Izvorul Alb - care spun că vânzările din primul semestru sunt similare cu cele de anul trecut. „Din luna aprilie îmbuteliem încontinuu, aproximativ la acelaşi nivel din 2008“, a declarat Bogdan Nuţu, directorul fabricii Poiana Negri din Vatra Dornei.
Producătorii de apă minerală cred că, în România, consumul va creşte substanţial în anii următori şi că totul depinde de evoluţia nivelului de trai „Este extrem de important să îţi poţi permite să cumperi apă îmbuteliată şi să nu mai bei de la robinet. Consumul va creşte direct proporţional cu salariile“, explică Marian Naiman, directorul de calitate al Coca-Cola HBC România şi Bulgaria.
Strategii de