Vanzarile in volum ale companiei Coca-Cola Hellenic pe piata romaneasca s-au redus in al doilea trimestru cu aproximativ 5% fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor din raportul financiar al producatorului.
Declinul vanzarilor in T2 a fost similar celui raportat de companie pe primele trei luni din an, astfel incat dinamica la semestru poate fi estimata tot in jurul a -5%, in volum.
Coca-Cola este cel mai mare jucator pe piata locala a bauturilor non-alcoolice, cu afaceri de 550 mil. euro la nivelul anului trecut.
"Volumele vandute in Romania si Bulgaria s-au redus cu un procent median de o singura cifra (un ritm in jurul a 5%, mid single digits) in trimestrul al doilea, ceea ce reflecta impactul turbulentelor din economie si efectele diminuarii cheltuielilor pentru bauturi racoritoare in cele mai profitabile canale de distributie cu consum imediat", se precizeaza in raportul Coca-Cola Hellenic.
HoReCa se numara printre canalele la care se face referire in raport, acesta fiind in declin in acest moment din cauza diminuarii numarului de clienti si a notei de plata in locuri precum restaurante, baruri sau cafenele.
Printre canalele de distributie afectate de scaderea consumului se numara si benzinariile, estimarile distribuitorilor indicand un declin intre 7 si 15% in primele 3 luni fata de aceeasi perioada din 2008.
Prima scadere semestriala
Imbuteliatorul local al Coca-Cola a inregistrat in 2009 prima scadere semestriala a vanzarilor pe piata romaneasca, dupa ce in ultimii ani compania si-a majorat volumele vandute cu ritmuri peste 10%, pe o piata cu cresteri de consum.
Pe fondul aparitiei primelor scaderi in vanzari, compania a anuntat la inceputul acestui an ca va continua reorganizarea unor activitati, proces demarat in urma cu 2-3 ani si care a dus la diminuarea numarului de angajati cu circa 70