Unii şoferi au aplicat un tratament chimic sau folii pe geamurile laterale, şi nu numai, ale maşinilor. Alţi posesori de autoturisme se întreabă dacă să le urmeze exemplul.
Ce spun OUG nr. 195/2002 şi Regulamen-tul?
OUG nr. 195/2002 defineşte drept contravenţie încadrată la clasa a IV-a de sancţiuni (gravă) aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă ori geamurile laterale, cu excepţia celor omologate, iar ca măsuri administrative se aplică 9-20 de puncte-amendă (1 punct-amendă = 64 de lei) şi se reţine certificatul de înmatriculare, pentru care se eliberează dovadă pentru 15 zile. Regulamentul interzice şi accesoriile puse pe parbrize, lunetă sau geamuri laterale ce estompează vizibilitatea în timpul mersului.
Pro sau contra
Cei care consideră utilă „colorarea“ suprafeţelor vitrate ale autovehiculului susţin că, astfel, în interiorul autoturismelor e diminuat efectul de seră, că vor să nu fie văzuţi din exterior sau că maşina are alt aspect.
Cei care nu sunt de acord cu metoda aduc ca argumente scăderea vizibilităţii pentru şofer în condiţii de luminozitate redusă, diminuarea vizibilităţii celorlalţi participanţi la trafic, costurile şi inutilitatea.
De ce nu-mi voi „colora“ niciodată geamurile
Pentru că îmi reduce vizibilitatea chiar dacă e în toleranţa admisă, nu mi-e de nici un folos şi refuz să plătesc inutilul care mă apropie de accident. Nu am de ce să mă ascund de privirile celorlalţi, iar avantajul diminuării efectului de seră îl înlocuiesc, în timpul staţionării, cu parasolare reflectorizante montate în interior şi cu aerul condiţionat în mers.
Cum poate „colorarea“, chiar autorizată, să producă accidente?
„Colorarea“ geamurilor împiedică vizibilitatea, ceea ce poate duce la accidente, fie pentru că nu vedem noi în condiţii de lumină slabă, fie p