În ciuda căderii dramatice a sectorului de construcţii, Marcel Bărbuţ, proprietarul Adeplast, a continuat să investească în fabrici de adezivi şi mortar uscat.Bărbuţ consideră că managerii nu trebuie să creadă că prin reduceri „disperate“ de preţuri vor trece cu bine peste recesiune, ci prin comercializarea de produse de calitate. În construcţii nu ar trebui să fie criză, pentru că încă avem puţine autostrăzi şi locuinţe, iar blocurile vechi trebuie reabilitate. Cel puţin asta crede Marcel Bărbuţ (53 de ani), proprietarul Adeplast – companie care activează pe piaţa materialelor de construcţii.
Bărbuţ are norocul să se numere printre puţinii investitori care nu au încă pierderi. În 2008, cifra de afaceri Adeplast a fost de 34 de milioane de euro, iar anul acesta speră la o creştere uşoară. Iar după vânzările din iulie, compania are toate şansele să atingă acest obiectiv.
Investiţii în perioade economice dificile
Cea mai solicitantă perioadă a carierei sale a fost construcţia, în 2008, a celor două fabrici Adeplast: una de vopseluri şi tencuieli la Oradea şi o unitate de producţie de mortare uscate la Ploieşti. Pentru această lucrare a angajat un specialist din Germania, care ulterior trebuia să devină director la fabrică.
Dar, întrucât neamţul nu şi-a respectat termenul de finalizare, Bărbuţ a decis să ia în mână frâiele afacerii şi a devenit coordonatorul lucrărilor. Aşa că, s-a „cazat“ într-un container pe şantier, timp de şase luni, până la realizarea probelor tehnologice, Bărbuţ fiind şi „diriginte“ de şantier.
Problemele s-au ţinut lanţ la această lucrare. Pentru construcţie au fost angajate două firme din Austria, una din Elveţia, două din Germania şi două companii româneşti. Fiecare companie avea un termen de execuţie, toate făceau câte ceva, dar nimeni nu ştia ce se va întâmpla la nivel g