Steilmann Bukarest, reteaua de 56 de magazine de imbracaminte la nivel local, dintre care 11 outlet-uri, intentioneaza sa mai inchida si alte magazine neperformante in acest an, dupa ce a renuntat la cinci unitati din Bucuresti, Baia Mare, Sibiu si Bacau.
"In Bacau, de exemplu, aveam doua magazine, unul plasat in centrul comercial si altul stradal. Cum celui din urma i-a expirat contractul incheiat cu proprietarul spatiului, am considerat ca nu se justifica sa il prelungim si sa avem doua unitati in acelasi oras, tinand cont de situatia economica actuala", a declarat Codrut Silvasanu, directorul de marketing al companiei, care admite ca Steilmann este in discutii cu partenerii contractuali pentru a vedea daca mai este nevoie sa inchida si alte unitati.
"Mai avem sub semnul intrebarii si alte magazine, mai ales in centrele comerciale care nu intra in aria de interes a consumatorilor. Ne uitam, de exemplu, la Arad, unde avem deja un magazin in centrul orasului, acolo de unde aradenii isi fac cumparaturile. Nu mai are rost sa avem si un alt magazin in centrul comercial care este pozitionat la marginea orasului", explica Silvasanu.
Planuri date peste cap
Steilmann anunta la inceputul anului trecut, cand reusise sa ajunga la 60 de magazine la nivel local, ca va mai investi 2,5 mil. euro in deschiderea altor 20 de unitati, urmand ca la sfarsitul lui 2009 sa creasca reteaua pana la 100 de magazine.
Aceasta miscare l-ar fi adus mai aproape de liderul de piata in ceea ce priveste numarul de magazine, Leonardo, care a depasit de mult 100 de unitati si 135 mil. euro cifra de afaceri in 2008. Cu toate acestea, criza financiara, care s-a reflectat in diminuarea consumului, a adus scaderi ale vanzarilor in retailul de fashion de 10% pana la 50%, potrivit jucatorilor care s-au vazut nevoiti sa anunte inghetarea oricarui plan de extindere, multi d