Ministerul Mediului susţine că nu a avut „niciun element care să conducă la suspiciunea subcontractării ilegale”. Sursa: Vlad Stănescu
O zi. Atât i-a luat Ministerului Mediului sub Nicolae Nemirschi să valideze ca fără cusur afacerea „Publicitate de 1 milion de euro” şi să ofere Ars Advertising încă o tranşă de 500.000 de euro, fără a verifica dacă firma a prestat serviciile din contract sau le-a pasat ilegal alteia.
Contractul de 4,1 milioane de lei plus TVA din care Ars şi-a păstrat 22% fără a face nimic, apelând la Best Advertising pentru campania media propriu-zisă, a fost finalizat pe 30 aprilie. La 24 de ore, pe 1 mai, zi nelucrătoare în sistemul public, se semna şi al doilea contract, în valoare de 2.040.900 de lei (inclusiv TVA), încredinţat în mod direct, fără licitaţie.
Deşi era un contract care ar fi urmat să fie decontat din bani europeni, oficialii de la Mediu au urmărit realizarea lui doar numărând, în faţa televizorului, câte spoturi s-au difuzat.
Străchinescu: „Nu e problema mea, e a lui Ars”
Intrarea Best pe uşa din dos, în ciuda faptului că, în contractul cu ministerul, firmei Ars i se interzicea subcontractarea, a reieşit din raportul Gărzii Financiare trimis comisiei Nemirschi din parlament. Ieri, managerul Best, Marian Străchinescu, a confirmat pentru EVZ că firma lui s-a ocupat, de fapt, de toată campania de promovare a Programului Operaţional Sectorial Mediu, Lot II, susţinând însă că nu el, ci cei de la Ars ar fi trebuit să declare la minister că au „un media shop ca furnizor”. „Nu este problema mea, este problema lui Ars. Are o mare problemă, într-a devăr”, constată Străchinescu. El admite că acest tip de parteneriat cu Ars pentru contracte guvernamentale datează din 2006, dar susţine că ar fi întrerupt „colaborarea” acum o lună, după ce pe 12 iulie s-a încheiat şi al doilea con