Fosta nava-amiral a Flotilei Militare Fluviale, cu o istorie de peste 100 de ani, abandonata de militari, a fost recuperata de Primaria Tulcea de la fier vechi. Nava este pe jumatate muzeu, pe jumatate carciuma.
In portul Tulcea se afla una dintre putinele marturii ale inceputului navigatiei pe Dunare cu nave cu zbaturi. "Republica" este unul dintre putinele vapoare cu zbaturi in stare de functionare din lume. Desi a fost inscrisa in patrimoniul tehnic national, nava este departe de a fi un muzeu al tehnicii navigatiei, cum o considera Primaria Tulcea, care o are in patrimoniu.
Nava a fost proiectata de inginerii Imperiului Austro-Ungar in 1883, fiind construita pe santierul naval Linz. Conform jurnalului de bord reconstituit recent de Gheorghe Avadanei, actualul capitan al "Republicii", nava a inceput sa navigheze pe Dunare in 1887, sub numele "Csobanc". Era cea mai moderna fregata a marinei austro-ungare si avea misiune de patrulare pe Dunare. In primul razboi mondial, "Csobanc" avea statut de centru de comanda pentru trupele austro-ungare de pe Dunare. In 1916 nava a ajuns la Braila, iar trei ani mai tarziu a fost capturata de militarii romani.
Dupa razboi, vasul a intrat, cu acte in regula, in patrimoniul Marinei Militare a Romaniei, ca despagubire, apoi a devenit nava de comandament in Flotila de Dunare a tarii noastre, fiind botezata "Capitan Comandor Paun". Vaporul a gazduit Comandamentul flotilei militare dunarene si in timpul celui de-al doilea razboi mondial, cand a operat pe bratele Sulina si Sf. Gheorghe. Armata Rosie a confiscat-o in 1944, fregata fiind redata Romaniei abia in 1951. In jurnalul de bord se mai precizeaza ca rusii nu au distrus vaporul, cum s-a intamplat cu majoritatea dotarilor marinei romane confiscate de Armata Rosie, pentru ca fregata, fiind nava de comandament militar, avea prea putine guri de foc (un