Volumul total al creditelor acordate clientelei este de 32,2 miliarde RON, cu 11 % mai mare fata de 30 iunie 2008. Creditele pentru persoane fizice au ajuns la 15,8 miliarde RON, în crestere cu 10,5%, în timp ce creditele acordate clientelei de persoane juridice au crescut cu 11,5 %, pâna la 16,4 miliarde RON. Depozitele clientelei au ajuns la sfârsitul primului semestru al anului 2009 la 29,1 miliarde RON. Costul net al riscului a crescut, dar ramâne mult inferior mediei sistemului bancar românesc. Profitul net aferent primului semestru este de 425 milioane RON (101 milioane EUR), în scadere cu 17,4 % fata de primul semestru al anului 2008. Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfârsitul primului semestru de 22,3 %, în timp ce raportul cost/venituri s-a mentinut la un nivel de 43,8 %. Cheltuielile generale ramân bine controlate, cresterea lor datorându-se, în principal, impactului cursului de schimb EUR/RON. “BRD – Groupe Société Générale avea, la sfârsitul lunii iunie 2009, 2,6 milioane de clienti. Banca a emis 2,2 milioane de carduri si opereaza o retea de 1 400 ATM-uri si 20 000 de POS-uri. Totalul activelor bancii se ridica, la sfârsitul lunii iunie 2009, la 49,5 miliarde RON (11,7 miliarde EUR).
Raportul semestrial este disponibil pentru public si investitori pe site-ul web al bancii : www.brd.ro. Copii ale raportului vor putea fi obtinute, la cerere, gratuit, si la sediul central al BRD – Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucuresti.
BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua banca din România dupa totalul activelor si are cea de-a doua capitalizare bursiera la BVB.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri de servicii financiare din zona euro. Grupul are peste 160.000 de angajati în toata lumea, pe trei activitati cheie:
- Retail banking