Oricine a călătorit în alte ţări europene a observat, cu siguranţă, numărul mare de biciclişti de pe străzi. La întoarcerea în ţară probabil s-a întrebat de ce atât de puţini români merg pe bicicletă, de ce lipsesc pistele, de ce sunt interzise bicicletele în parcuri şi de ce sunt aşa de puţine centre de închiriat. Sursa: DecathlonSursa: Oana DanSursa: Oana Dan
1 /.
Câteva probleme
Primăria Bucureştiului a interzis mersul cu bicicleta şi cu rolele prin parc, dar nici nu s-a înghesuit să facă mai multe piste sau să le extindă pe cele existente. Sunt deja cunoscute imaginile cu maşini parcate pe aceste piste.
Asta ar fi doar o problemă cu care se confruntă pasionaţii de biciclete. Ar mai fi apoi şi faptul că unii şoferi nu îi înţeleg şi nu îi respectă în trafic, ba mai mult, le pun şi viaţa în pericol. Apoi, numărul redus de locuri de unde se pot închiria biciclete şi alte câteva mărunţişuri, cum ar fi lipsa parcărilor speciale.
„Mersul pe bicicletă în România se redescoperă anevoios”, crede Ştefan Dinculescu, administratorul unei firme de închiriat biciclete. „Eu sper că va deveni mai mult o necesitate decât un hobby, pe fondul circulaţiei tot mai dificile din marile oraşe, a unei infrastructuri depăşite şi a unor resurse energetice în epuizare”, precizează acesta.
Ştefan Dinculescu, de la Raitabike
Lipsa educaţiei sportive
Mulţi români nu au educaţie sportivă, preferând ca, în timpul liber, să iasă în oraş, nu să facă activităţi sportive. Prea puţine familii pun preţ de vechea zicală mens sana in corpore sano şi, în loc să îi dea pe copii la diverse sporturi, îi scot la fast-food. Mai departe, în şcoală, dezinteresul faţă de orice activitate fizică, de multe ori, sporeşte. Există desigur şi excepţii. Ba chiar oameni care sunt pasionaţi, dar cu greu găsesc un loc unde s