Producatorul Automobile Dacia sustine ca in prezent profitabilitatea companiei se situeaza peste nivelul inregistrat anul trecut, dupa ce in prima jumatate de an exporturile au crescut cu aproape 50%, ajungand la un nivel de peste 112.000 de automobile, stimulate de programele de tip "Rabla" aplicate la nivel european.
Rezultatele financiare ale Dacia indica un profit de 60 de milioane de euro la nivelul anului trecut, la o cifra de afaceri de peste 2 miliarde de euro. Profitul Dacia s-a redus la mai mult de jumatate anul trecut, comparativ cu 2007, din cauza grevei angajatilor, a opririi productiei pentru mai mult de o luna si trimiterii in somaj tehnic a angajatilor pe anumite perioade.
"Comparativ cu 2008, pana acum stam mai bine la toti indicatorii de performanta. Chiar si la marja neta si cea operationala. Vom vedea cum evolueaza in continuare cererea, spre finalul anului, dar pana in octombrie avem comenzi angajate", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele companiei Automobile Dacia.
2009 a inceput cu premise deloc promitatoare pentru Dacia, companie care in perioada ianuarie-februarie anunta posibilitatea disponibilizarii a 4.000 de angajati. In luna martie insa cererea din Germania, Franta si Italia pentru masini ieftine a explodat, ceea ce a dus la marirea cadentei de productie de la 1.050 de automobile zilnic la 1.350 de unitati.
Ce se intampla dupa "Rabla"?
Inghetarea programelor de tipul "Rabla" din mai mult de 10 tari europene ar pune in dificultate intreaga industrie auto si ar aduce un nou val de disponilizari in industria componentelor auto, dupa cum s-a intamplat la finalul anului trecut, cand in Romania au fost concediati aproximativ 40.000 de oameni.
Presedintele Asociatiei Contructorilor de Automobile din Romania, Constantin Stroe, spune ca programele de sprijinire a industriei auto din tarile Uniunii Eur