Magazinele mari si impersonale au devenit ca niste mamuti greoi in epoca de gheata a crizei. Noile magazine de recesiune arata „petite", ca acasa sau ca o carte de povesti - intorci o fila si descoperi un nou personaj sau un accesoriu creativ.
Intr-unul din magazinele sale din Londra, designerul Tom Ford a adus obiecte de acasa pentru a personaliza vitrina minimalista si spatiul steril. Iar in magazinul Dunhill au fost amenajate un minicinematograf si un minirestaurant si chiar un loc pentru fumat trabucuri. Proprietarii de magazine celebri sau mai putin cunoscuti au inteles ca noua metoda pentru a ajunge la inima (si portofelul) clientilor e sa oferi ceva mai mult decat simple rafturi pline.
Si in Bucuresti exista cateva locuri in care te intorci, fie pentru ca ti-a placut prezentarea altfel a produselor, povestea obiectelor sau spatiul in care se regasesc ele. De exemplu magazinul Kombinat (Hanul cu Tei), deschis in decembrie anul trecut, e ca un ou kinder, nu stii peste ce dai. Locul e un amalgam de obiecte asezate frumos pe mese, rafturi, pereti, in cosuri de rafie, cutii, sus, jos, all around. Inauntru ai senzatia ca descoperi un pod al buncii (o bunica fancy si putin underground), in care ai vrea sa petreci cateva ore bune ca sa vezi tot, de la haine uber-cool la continutul revistelor aduse din Londra.
Kombinat aduce haine realizate de designeri autohtoni, alaturi de branduri mai bine cunoscute in afara precum Fly 53 sau SkunkFunk (preturi intre 100 si 300 lei). Recent a adus si rochii si fuste din tul parca luate dintr-un anumit magazin de haine fetis din Camden Town, Londra, in care am vazut intrand cativa punkeri si fete cu par roz si bocanci negri cu talpa dubla. In Kombinat tulul arata totusi mai inocent pentru ca putin mai departe sunt asezate bibelouri de pe vremea comunismului, care ti-amintesc mai degraba de bonuri pentru lap