Cosmote Romania, al treilea operator de telefonie mobila pe piata locala, este singura companie din primii trei jucatori pe piata locala care a afisat rezultate in crestere dupa prima jumatate a acestui an. In perioada ianuarie-iunie, veniturile Cosmote Romania au fost de 203,1 milioane de euro, mai mult cu 73,9 % fata de prima jumatate a anului trecut, potrivit raportului OTE, grupul grec care detine Cosmote Romania.
Operatorul a inregistrat in cel de-al doilea trimestru al acestui an o cifra de afaceri de 105 milioane de euro, in crestere cu 65,1% fata de aceeasi perioada din 2008. Veniturile din trimestrul al doilea sunt cu 7 milioane de euro in crestere fata de sfarsitul lunii martie 2009.
Totodata, in aprilie-iunie, compania a raportat un profit operational de 0,3 mil. euro, in crestere cu 102,2% fata de pierderile de 13,5 milioane de euro din trimestrul al doilea al anului trecut.
Cresterea este sustinuta mai ales de majorarea numarului de clienti Cosmote, care a ajuns la jumatatea acestui an la 6,3 milioane de utilizatori, fata de 6,1 milioane in trimestrul intai si 4,6 milioane de persoane la sfarsitul lunii iunie 2008. Compania s-a lansat pe piata locala in decembrie 2005, cu doar aproximativ 50.000 de utilizatori preluati de la Cosmorom.
Unul dintre cele mai importante motive care au dus la aceasta evolutie au fost ofertele atragatoare promovate prin campanii de publicitate in care s-au investit zeci de milioane de euro.
In timp ce in acest an majoritatea companiilor au anuntat scaderi in ceea ce priveste promovarea, Cosmote a ajuns, la sfarsitul primului semestru, cel mai mare investitor in publicitate, detronand Procter&Gamble, compania cu cele mai mari bugete de marketing din ultimii ani, potrivit datelor Alfa Cont Media Watch, furnizate Wall Street de agentia Mediaedge:cia.
Conform studiului, in primul semestru al