Caderea industriei auto, precum si faptul ca utilizatorii finali au inceput sa fie mai rezervati in privinta investitiilor realizate in gadget-uri, a condus la o scadere a vanzarilor de sisteme de navigatie si smartphone-uri cu GPS incorporat.
Astfel, afacerile Arobs Transilvania, dezvoltator de software pentru aplicatii mobile si distribuitor de echipamente GPS, au fost afectate destul de mult de la inceputul crizei economice.
“Chiar daca am crescut pe anumite linii de business, cum sunt cele dedicate reducerii de costuri, am fost afectat pe altele - distributia de sisteme de navigatie”, a declarat, pentru Wall-Street, Voicu Oprean (foto), director general Arobs.
In acest context, cifra de afaceri a companiei pe primul semestru al acestui an a fost de 3 milioane euro, cu 10% mai mult, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, spune Oprean.
Avansul se datoreaza in principal cererii mari di piata pentru produse software dedicate reducerii de costuri si cresterea eficientei angajatilor.
Totusi, daca la sfarsitul anului trecut, managerul declara ca Arobs va ajunge la o cifra de afaceri de 10 milioane euro in 2009, trendul inregistrat in primul semestru indica venituri de aproximativ 8-9 milioane euro pana la finalul anului. “Acest lucru depinde insa foarte mult si de situatia economica generala, de ce se intampla atat in Romania cat si in strainatate”, explica directorul companiei.
Primele trei luni din 2009 au fost marcate de un sentiment de incertitudine din partea clientilor, dat de noul context economic. Acestia si-au redimensionat bugetele si si-au recalculat investitiile, si-au stabilit alte prioritati.
“Dar daca ne uitam la T1 2009 in comparatie cu T1 2008, putem spune ca in zona de outsourcing si cea a solutiilor destinate reducerii de costuri si eficientizarii activitatii, cresterea numarului celor care au apelat