Participanţii străini la ediţia din acest an a Festivalului Enescu sunt de patru ori mai numeroşi decât cei români, iar spectatorii din afara ţării vin în număr mai mare ca niciodată. Într-una din pauzele publicitare ale ceremoniei de învestire a preşedintelui american Barack Obama, eveniment cu audienţă-record în istoria televiziunii, zecile de milioane de telespectatori ale postului CNN trebuie să fi remarcat şi spotul promoţional la Festivalul Interna�
Participanţii străini la ediţia din acest an a Festivalului Enescu sunt de patru ori mai numeroşi decât cei români, iar spectatorii din afara ţării vin în număr mai mare ca niciodată.
Într-una din pauzele publicitare ale ceremoniei de învestire a preşedintelui american Barack Obama, eveniment cu audienţă-record în istoria televiziunii, zecile de milioane de telespectatori ale postului CNN trebuie să fi remarcat şi spotul promoţional la Festivalul Internaţional George Enescu, care se va desfăşura în România între 30 august şi 26 septembrie.
„Promovarea a fost deosebit de complexă“, spune Mihai Constantinescu, directorul ARTEXIM, societatea organizatoare. Evenimentul va fi relatat de cei aproximativ 60 de ziarişti din străinătate - vor trimite reporteri inclusiv CNN, Euronews, Deutsche Welle şi Mezzo, care vor prezenta evenimentele din cadrul festivalului. Apoi, chiar dacă nu au fost angajate firme de publicitate pentru realizarea mediatizării evenimentului, au fost semnate contracte de reprezentare PR cu firme de specialitate din Anglia, Franţa, Italia şi Benelux, Germania şi Austria (în valoare de 30.000 de euro). Per total, efortul financiar a fost de 300.000 de euro, în condiţiile în care spoturile au fost realizate gratuit de TVR, iar cele mai consistente sume au fost direcţionate către CNN - 100.000 de euro pentru 432 de difuzări - şi Euronews - 52.000 de euro pentru 81 de difuzări.