Anchetă cu iz de telenovelă în cazul mitei de la Aeroportul Mihail Kogălniceanu. Administratorul firmei care a făcut plângere la Direcţia Generală Anticorupţie este chiar subalternul şefului Compartimentului Energetic al Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu, Adrian Ionescu (57 de ani), bărbatul acuzat că a cerut mită.
Adrian Ionescu a fost angajat la Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu în urma unui concurs la care bărbatul a excelat doar prin noroc. Având în vedere că la primul concurs a fost doar un singur candidat, respectiv Ionescu, conducerea aeroportului a amânat susţinerea exemenului. La cea de-a doua strigare au fost doi candidaţi. Concursul a fost câştigat însă tot de Adrian Ionescu.
După şase luni în care a fost un angajat exemplu, Ionescu a început să nu mai vină la şedinţe şi omitea să îşi informeze şeful superior asupra problemelor apărute.
Totul a culminat cu trei sancţiuni. Prima sancţiune se pare că a primit-o în momentul în care a luat o maşină a unităţii şi a plecat, însoţit de şeful de tură, în control pe aeroport. Autoturismul a fost găsit după câteva ore, căzut într-un şanţ, de o patrulă a armatei. A doua sancţiune se pare că a primit-o pentru nesubordonare faţă de şeful direct. Ultima bilă neagră a venit după ce a plecat cu maşina aeroportului acasă şi s-a întors cu ea a doua zi. Cele trei sancţiuni primite în mai puţin de un an de la angajare sunt confirmate şi de directorul aeroportului, Cristian Păvălaşc, care a mai menţionat că Adrian Ionescu nici nu avea puterea să semneze avize pentru vreun contract.
Relaţie şef - subaltern
Virgil Enuşcă, administratorul firmei Electro-David, cel care a reclamat anchetatorilor abuzul, şi Adrian Ionescu sunt vechi cunoştinţe. Ba mai mult, între cei doi este o relaţie directă. Ionescu este şeful direct al lui Enuşcă, şi el angajat