Maşinile alimentate exclusiv cu acumulatori vor fi produse pe scară largă în următorii ani, urmând ca peste numai două decenii să deţină supremaţia, în faţa celor dotate cu motoare termice, poluante.
Revoluţia a început. A început cu propaganda, dar a început.
Toţi producătorii care se respectă au declanşat, fie şi măcar declarativ, cursa electrificării automobilului.
Desigur, maşina propulsată exclusiv cu energia eliberată de un set de acumulatori nu a fost inventată ieri. Numai că de mâine va fi văzută pe toate drumurile. Ori cel puţin aşa ar putea crede oricine apleacă urechea la rafala de ştiri care prezintă planurile ”naturiste” ale constructorilor de vise pe patru roţi.
Până în prezent, modelele 100 % electrice au fost create de firme mai mult sau mai puţin exotice (vezi cazul Tesla) şi comercializate la preţuri care pot fi considerate prohibitive pentru majoritatea consumatorilor.
Ca orice tehnologie (relativ) nouă, maşina electrică va deveni accesibilă abia după ce va fi produsă şi comercializată în masă. Pentru ca acest deziderat să devină realitate, trebuie depăşite câteva obstacole importante, care se referă la autonomia asigurată de baterii, infrastructură (puncte de alimentare) şi durata necesară reîncărcării bateriilor.
Mitusbishi, Toyota, Mercedes, BMW, Renault, Nissan, General Motors, Mini, Audi, Smart sau Opel şi-au promovat intens, mai ales în prima jumătate a acestui an, ideile, conceptele sau chiar modelele electrice pe care le vor oferi peste unul, doi sau cel mult trei ani.
Proiecte-pilot
Mai mulţi producători şi autorităţi locale (oraşe din Europa, Statele Unite ale Americii şi Asia) au încheiat parteneriate în urma cărora au fost iniţiate programe-pilot de implementare a reţelelor electrice.
Daimler desfăş