A venit la Bistriţa în vizită, a rămas aici pentru că s-a îndrăgostit, şi a stat la catedra mai multor şcoli de aici aproape o jumătate de secol. Când era copil Petre Anghel a vrut să devină cântăreţ. „Îmi plăcea mult muzica, ştiam chiar să cânt câteva melodii din repertoriul folcloric. Cred că muzica şi matematică sunt înrudite dar am renunţat la pasiune apentru muzică în favoarea matematicii”, povesteşte profesorul.
În primul an de liceu a decis să se dedice matematicii după ce a luat o notă de nouă şi s-a ambiţionat ca de atunci înainte să ia doar note de zece. „Am considerat că matematica mă va ajuta să mă realizez aşa că m-am autoeducat pentru a intra la Facultatea de Matematică”, spune profesorul.
Calităţile de bun pedagog şi le-a însuşit încă din liceu când îi medita pe colegii care făceau studii la fără frecvenţă . „În clasa a XII-a ştiam deja să predau iar când am ajuns la catedră pentru mine nu a fost deloc dificil şi m-am acomodat uşor cu copii.
7 ani de muncă în Muntenia şi 38 în Ardeal
Profesorul consideră activitatea sa didactică un adevărat itinerariu prin şcoli din Muntenia şi Ardeal. Dacă în Muntenia a predat doar 7 ani , în Ardeal, la Bistriţa, a ales să-şi petreacă restul vieţii. Profesorul a venit pentru prima dată la Bistriţa în vizită la fratele său. În acest timp a cunocut-o pe actuala sa soţie, Sultana, şi s-a îndrăgostit. „Ne-am cunoscut astăzi, am cerut-o în căsătorie a doua zi şi după 11 zile ne-am căsătorit. Acum, după zeci de ani petrecuţi unul lângă altul, ne înţelegem la fel de bine”, povesteşte Petre Anghel.
Admiterea la şcoli în vremurile vechi
Cariera profesorului nu a fost lipsită de suişuri şi coborâşuri şi întâmplări fericite sau mai puţin. Profesorul se amuză copios când îşi aminteşte cum uneori trebuia să pune note mai mari la examenele de treap