Circulaţia pe drumurile naţionale care leagă Bucureştiul de litoral este mai lejeră decât pe Autostrada Soarelui. Reporterii „Adevărul“ au testat două rute ocolitoare pentru Autostrada Soarelui, arteră devenită un coşmar după înfiinţarea barierelor de taxare de la Feteşti. Mai citeşte şi:
Constanta: Trafic lejer pe Autostrada Soarelui
Dorina Tiron: Dacă cineva trebuie să stea 5-10 minute la rând, asta nu înseamnă că scoatem taxa de pod
Taxa care omoară drumul spre mare
Drumul spre litoral a devenit mai scump
Constanţa: Prima zi de taxă pe Autostrada Soarelui: revoltă și indignare printre șoferi
Trafic de coşmar şi pe DN1, la ieşirea din Braşov spre Bucureşti
Pe ambele variante propuse, traficul este mult mai relaxat, iar facilităţile sunt mult mai numeroase decât pe autostradă.
Prima rută este pe drumul naţional DN2A, prin localităţile Bucureşti - Urziceni - Slobozia - Giurgeni - Vadul Oii - Hârşova - Mihail Kogălniceanu - Ovidiu - Constanţa.
Distanţa este de aproximativ 290 de kilometri (faţă de 270 pe autostradă) şi într-o zi obişnuită se pot parcurge, în patru ore şi jumătate, maximum cinci kilometri. Timpul este calculat pentru patru opriri de câte 5-7 minute, carosabilul fiind într-o stare bună.
Pe acest traseu sunt nu mai puţin de 30 de benzinării, multe dintre ele având şi staţie pentru GPL. O oprire obligatorie se va face la podul de la Giurgeni-Vadul Oii, unde se află şi o staţie de taxare. Taxa pentru pod este de opt lei pentru un autoturism. La fiecare casă de taxat nu se formează cozi mai mari de cinci maşini.
Poliţiştii spun că în zilele cu trafic mai intens se mai formează cozi de maşini, dar nu foarte mari. Nu există centuri ocolitoare pentru oraşele de pe traseu, iar în localităţile Coşereni, Urziceni, Slobozia, Ţăndărei, Hârşova, Dorobanţ