Rezultatele financiare ale producătorilor europeni după prima jumătate a lui 2009 dezvăluie o imagine dezolantă, însă tot mai mulţi oficiali vorbesc despre redresare. Prezentându-şi rezultatele financiare pentru 2008, majoritatea şefilor marilor companii europene producătoare de autovehicule vorbeau despre un an cu două părţi în deplin contrast: o primă jumătate foarte bună, cu producţie şi vânzări în creştere, şi o a doua jumătate, dezastruoasă. Pornind de la aceast
Rezultatele financiare ale producătorilor europeni după prima jumătate a lui 2009 dezvăluie o imagine dezolantă, însă tot mai mulţi oficiali vorbesc despre redresare.
Prezentându-şi rezultatele financiare pentru 2008, majoritatea şefilor marilor companii europene producătoare de autovehicule vorbeau despre un an cu două părţi în deplin contrast: o primă jumătate foarte bună, cu producţie şi vânzări în creştere, şi o a doua jumătate, dezastruoasă. Pornind de la această afirmaţie, putem spune că adevărata criză din industria auto europeană a fost resimţită începând cu iulie 2008. De altfel, şi cifrele de vânzări date publicităţii de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) demonstrează exact acelaşi lucru. Prin urmare, în această vară se împlineşte exact un an de când mari companii, precum Volkswagen, Ford Europe, Renault, PSA, Fiat, Daimler sau BMW, au intrat cu capul înainte într-o criză care a micşorat brusc piaţa autoturismelor cu nu mai puţin de două milioane de unităţi. Dacă în perioada iulie 2007 - iunie 2008 erau comercializate circa 15,78 milioane de unităţi, în intervalul iulie 2008 - iunie 2009 au fost înmatriculate numai 13,78 milioane. Odată cu vânzările s-au prăbuşit, desigur, şi cifrele de afaceri, cu o valoare totală estimată la 30 de miliarde de euro. În condiţiile unei pieţe în picaj accelerat, lupta dintre producători s-a mutat din zona profiturilor şi a