Vânzările de maşini pe piaţa rusă au scăzut în iulie cu 58%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008, şi s-au menţinut astfel pe un trend descendent accentuat, după declinul de 56% consemnat în iunie, potrivit datelor Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Europeni din Rusia. În primele şapte luni ale anului, vânzările au scăzut cu 50%, fiind comercializate cu 881.754 de autoturisme mai puţin decât în urmă cu un an. Printre cei mai afectaţi de acest declin au fost mari produc
Vânzările de maşini pe piaţa rusă au scăzut în iulie cu 58%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008, şi s-au menţinut astfel pe un trend descendent accentuat, după declinul de 56% consemnat în iunie, potrivit datelor Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Europeni din Rusia.
În primele şapte luni ale anului, vânzările au scăzut cu 50%, fiind comercializate cu 881.754 de autoturisme mai puţin decât în urmă cu un an.
Printre cei mai afectaţi de acest declin au fost mari producători auto precum Toyota, Ford şi Hyundai, ale căror vânzări au scăzut în iulie cu peste 70%, faţă de intervalul similar din 2008.
Marii producători şi-au extins agresiv operaţiunile în Rusia, în ultimii ani, anticipând că piaţa locală va deveni în 2009 cea mai mare din Europa. Piaţa auto rusă este însă afectată de un declin fără precedent, evoluţia contrastând cu situaţia de pe alte pieţe emergente.
În India, cererea din sectorul auto a crescut în iulie pentru a şasea lună consecutiv, iar în China vânzările au urcat cu 70,5% faţă de anul trecut.
În Brazilia, achiziţiile de maşini noi au atins în iunie cel mai ridicat nivel dn istorie, în urma suspendării taxelor de vânzare, care a dus la scăderea preţurilor pentru automobilele mici cu circa 10%.
SURSA: Mediafax