Reducerile de până la 80 la sută practicate de patronii magazinelor de pe lângă plajă îi lasă reci pe turiştii loviţi de criza financiară. Patronii multor magazine se plâng că, deşi reducerile sunt în toi, vânzările merg foarte slab. „Oamenii preferă să-şi asigure mâncarea, să aibă ce băga în burtă, şi mai apoi se gândesc cu ce-şi învelesc trupul. Dacă au un prosop, un săpun şi un costum de baie, le este suficient. Faţă de anii trecuţi, o ducem mult mai rău“, a declarat Andrei Grosu, proprietarul unui magazin. Printre cele mai numeroase oferte de agest gen se găsesc în staţiunea Mamaia. Pe unele rafturi pot fi văzute afişe cu mesaje de genul „Cumperi două produse şi pe al treilea ţi-l dăm gratuit“ sau „Dacă faci vânzare de 100 lei, îţi dăm cadou o pereche de ochelari”.
Nu vor să rămână cu marfa pe stoc
Vânzătoarele din magazinele de profil spun că, în ultimele două săptămâni, au apelat la tot felul de oferte care să atragă clienţii. Cele mai drastice reduceri au fost făcute la prosoape de plajă, de la 40 lei, acestea au ajuns la 15. Colanţii au fost reduşi de la 30 de lei, cât costau în iunie, la 15 lei, în august. Un tricou poate fi cumpărat acum chiar şi cu 10 lei, deşi în primele luni ale verii acesta costau 40 de lei.
Vânzătoarelor nu le este teamă de lipsa profitului de pe marfă. „În septembrie, turiştii vor pleca, iar noi o să rămânem cu produsele pe stoc. Anul trecut, aşa s-a întâmplat. Ne-am trezit prin octombrie că ţinem pe rafturi costume de baie şi colanţi, de nu ştiam cum să scăpăm mai repede de ele”, a spus Mariana Golescu, agent de vânzări.
Shopping pe litoral cu buget de criză
Maria Ghiţă, de 37 de ani, a venit de la Ploieşti nepregătită cu îmbrăcăminte de schimb. Femeia este însă hotărâtă să nu cheltuiască mai mult de 40 de lei în acest scop. „Vreau un maieu, două perechi de pantaloni