Romtelecom si RCS&RDS, cei mai mari jucatori de pe piata locala de televiziune prin satelit (DTH), care au impreuna 80% din clientii DTH din Romania, au intrat intr-un razboi al preturilor, prin care incearca sa-si majoreze vanzarile, in contextul in care consumatorii si-au redus bugetele telecom, pe fondul recesiunii.
Ultima mutare apartine RCS&RDS, care le ofera clientilor noi ai serviciului de televiziune prin satelit DigiTV intre 1 si 3 luni fara plata abonamentului, in conditiile in care operatorul este deja cel mai agresiv jucator de pe piata, cu tarife care incep de la 14 lei pe luna (TVA inclusa). De asemenea, compania a reinceput sa ofere gratuit in custodie, sau in trei pana la 12 rate, echipamentele necesare instalarii Digi TV si nu percepe niciun cost pentru instalare.
Campania RCS vine pe fondul concurentei dure exercitate de Romtelecom, care in ultimul an (iunie 2008-iunie 2009) a castigat 250.000 de clienti noi pe satelit, de peste doua ori mai mult decat RCS&RDS, care a atras in intervalul mentionat 100.000 de utilizatori.
Romtelecom a atras clienti noi reducand preturile, prin promotii care includ in prezent, pana la sase luni fara plata abonamentului, costuri de instalare zero si echipamente oferite fara costuri in custodie.
Totusi, rata de crestere a bazei de clienti a Romtelecom a incetinit, pe fondul problemelor din economie. Romtelecom a castigat 81.000 de clienti noi pe TV in T1, numar care a scazut la 56.000 in al doilea trimestru.
Numarul de clienti pe TV ai Romtelecom este totusi unul important prin comparatie cu UPC, numarul trei de pe piata, care a castigat in prima jumatate a anului doar 500 de clienti noi pe televiziunea prin satelit. Romtelecom si RCS au impreuna 1,9 milioane din cei aproximativ 2,2 milioane de utilizatori de DTH din Romania. Piata de servicii TV a avut anul trecut o valoare de 383 mil. eur