Numeroasele accidente aviatice din ultimii ani dezvăluie câteva erori fatale pe care companiile aeriene continuă să le ignore. Misterul care a învăluit prăbuşirea zborului 447 (Rio de Janeiro - Paris), dar şi alte accidente aviatice recente adâncesc temerile turiştilor că dezastrele nu se vor opri aici. În ultimii doi ani, catastrofele aviatice au ridicat suspiciuni asupra modului în care companiile aeriene decid să-şi gestioneze afacerile.
De la prăbuşirea aeronavei Airbus A 330 a companiei Air France, la 1 iunie, accident în care şi-au pierdut viaţa 228 de persoane, la aeronava de tip Airbus A 320 a companiei spaniole low-cost Vueling care a luat foc pe aeroportul Orly din Paris, joia trecută, numeroasele incidente grave au întărit convingerea că ceva este în neregulă cu aeronavele.
Cine e mai sigur: Boeing sau Airbus?
Compania Airbus ale cărei avioane au înregistrat cele mai multe probleme în ultima vreme a fost învinuită că ascunde erori de natură tehnică. Datele statistice arată însă că aeronavele Boeing au fost implicate într-un număr la fel de mare de accidente.
Potrivit reprezentanţilor Boeing, mai mult de jumătate dintre catastrofe se întâmplă din cauza echipajului, în timp ce erorile tehnice sau condiţiile meteo proaste stau la baza a doar un sfert dintre nenorociri. Terorismul, controlorii de trafic aerian, păsările sau slaba mentenanţă sunt cauze tot mai izolate, subliniază cotidianul britanic „The Daily Mail”.
Confruntarea dintre piloţi şi computere
Adevărata problemă constă în pregătirea necorespunzătoare a piloţilor, subliniază David Learmount, expert în siguranţa zborului al revistei „Flight International”.
Expertul a declarat pentru „Daily Mail” că, „pe măsură ce aeronavele devin tot mai performante, siguranţa la bordul avionului a rămas la acelaşi