Radu Berceanu, ministrul transporturilor si infrastructurii, a introdus taxa pe podul de la Fetesti-Cernavoda in plin sezon estival fara a calcula implicatiile pe care le va avea asupra traficului, fiind formate cozi de kilometri de masini.
Berceanu a mai procedat la fel si in cazul deschiderii rutei feroviare Bucuresti-Otopeni, deschisa fara a calcula care va fi traficul de calatori.
Ambele situatii, in care a fost nevoie de insasi interventia ministrului pentru probleme care ar fi trebuit rezolvate la nivelul doi-trei administrativ, subliniaza lipsa de eficienta in administrarea publica.
Transportatorii au propus inca din momentul anuntarii introducerii taxei pe podul de la Fetesti-Cernavoda ca aceasta sa nu fie aplicata pe perioada sezonului estival, pentru ca traficul s-ar bloca sau sa fie amanata cel putin un an, pana la depasirea perioadei de criza economica.
Conform calculelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), traficul in sezonul estival este de circa 18.000-20.000 de masini pe zi, dar statia de taxare nu poate face fata inca unui aflux puternic de autovehicule.
Berceanu a spus ieri conform Mediafax ca incasarile prin punctul de taxare de la podul Fetesti-Cernavoda se ridica la aproximativ 400.000 de lei pe zi (circa 100.000 de euro), bani care pot fi folositi pentru a face „jumatate din deszapezire" si il acuza pe Ludovic Orban ca nu a introdus mai devreme aceasta taxa. Chiar daca taxa a fost introdusa luni, 3 august, masurile pentru fluidizarea traficului au fost luate abia la sfarsitul saptamanii trecute, dupa ce reprezentantii ministerului si-au dat seama ca mai trebuia o statie de taxare.
„Foarte rapid trebuie sa facem inca o statie de taxare, intr-o alta parte unde exista latimea necesara pentru ca una dintre statii sa fie pe un sens, sa aiba 6-7 porti, si ceilalti, de pe sensul opus sa tr