Cea mai rapidă maşină din lume este Thrust SSC (SuperSonic Car), care pe 15 octombrie 1997 a rulat în deşertul Black Rock, din Nevada (Statele Unite), cu viteza de 1.228 km/h, fiind primul automobil care a doborât oficial viteza sunetului. Andy Green, pilot al RAF (Forţele Aviatice Britanice), calificat pentru zborurile pe avioane de vânătoare F-4 Phantom şi Tornado F3, a fost cel care a strunit “monstrul” cu o lungime de 16,5 m, o lăţime de 3,7 m şi o gr Cea mai rapidă maşină din lume este Thrust SSC (SuperSonic Car), care pe 15 octombrie 1997 a rulat în deşertul Black Rock, din Nevada (Statele Unite), cu viteza de 1.228 km/h, fiind primul automobil care a doborât oficial viteza sunetului. Andy Green, pilot al RAF (Forţele Aviatice Britanice), calificat pentru zborurile pe avioane de vânătoare F-4 Phantom şi Tornado F3, a fost cel care a strunit “monstrul” cu o lungime de 16,5 m, o lăţime de 3,7 m şi o gr
Cea mai rapidă maşină din lume esteThrust SSC(SuperSonic Car), care pe 15 octombrie 1997 a rulat în deşertul Black Rock, din Nevada (Statele Unite), cu viteza de 1.228 km/h, fiind primul automobil care a doborât oficial viteza sunetului.
Andy Green, pilot al RAF (Forţele Aviatice Britanice), calificat pentru zborurile pe avioane de vânătoare F-4 Phantom şi Tornado F3, a fost cel care a strunit “monstrul” cu o lungime de 16,5 m, o lăţime de 3,7 m şi o greutate de 10,5 tone.
Consumă 5,5 tone de carburant la 100 de km
Thrust SSC a fost propulsat de două motoare Rolls Royce Spey 205, asemănătoare celor folosite de avioanele britanice de vânătoare F-4 Phantom II. Vehiculul are o putere similară celei dezvoltate de 145 de bolizi de Formula 1 şi ajunge de la 0 la 1.000 de km/h în doar 16 secunde. Rezervorul său are o capacitate de 1.125 de litri, vehiculul “mâncând” 18 litri de carburant pe secundă, iar la viteză maximă consumă aproximativ