PwC: 300 de firme din publicitate şi difuzare media au intrat în insolvenţăUn studiu publicat de cotidianul The Guardian arată că aproximativ 300 de companii din piaţa de publicitate şi difuzare media au dat faliment din luna iunie a anului 2008 până în perioada similară din acest an. Analiza realizată de compania de servicii profesionale, de consultanţă şi audit PricewaterhouseCoopers (PwC) relevă faptul că în cele două industrii s-au produs 292 de insolvenţe pe parcursul acestor 12 luni. De asemenea, studiul PwC arată că 211 companii de advertising au intrat în procesul de insolvenţă în acest interval, cifră ce reprezintă cu 50% mai mult decât se înregistrau la finele lui iunie 2008.
Totodată, nici sectorul companiilor de difuzare media nu a fost ocolit de efectele recesiunii economice, înregistrându-se 81 de cazuri de insolvenţă, în perioada iunie 2008 - iunie 2009, indicând un avans cu mai mult de 40 de procente faţă de intervalul precedent.Reducerea bugetelor de publicitate a afectat mai ales companiile miciDavid Lancefield, partener în cadrul PricewaterhouseCoopers, a afirmat că lupta tot mai acerbă a diviziilor de marketing de a reduce bugetele de publicitate a determinat falimentarea firmelor mici, care nu au putut face faţă din punct de vedere financiar climatului economic nefavorabil.
"În primă instanţă, considerăm că firmele mici se îndreaptă spre insolvenţă", a spus Lancefield. Mai mult, el a adăugat că "scăderea bugetelor de publicitate afectează toate companiile, dar cel mai mult au de suferit, în prezent, companiile mici, independente, care nu au "buzunare adânci" sau posibilitatea de a se refinanţa. Cei care au un număr mic de clienţi sau care nu câştigă noi proiecte devin victimele recesiunii".Analiştii văd totuşi "o rază de speranţă"În ciuda creşterilor anuale, în raport se întrevede şi o urmă de speranţă, numărul de insolvenţe din piaţa d