Ce faci atunci când, odată ajuns la destinaţie, constaţi că agenţia de voiaj nu a făcut rezervarea la hotel ori ţi se oferă altceva decât ai plătit ori turoperatorul local a intrat în insolvenţă? Perioada de concedii a început pentru români cu falimentul unei companii aviatice şi al unei agenţii de turism. Zeci de familii şi-au văzut astfel vacanţa distrusă şi au trebuit să scoată alţi bani din buzunar pentru a se întoarce în ţară. Alţi turişti, mai „noroco
Ce faci atunci când, odată ajuns la destinaţie, constaţi că agenţia de voiaj nu a făcut rezervarea la hotel ori ţi se oferă altceva decât ai plătit ori turoperatorul local a intrat în insolvenţă?
Perioada de concedii a început pentru români cu falimentul unei companii aviatice şi al unei agenţii de turism. Zeci de familii şi-au văzut astfel vacanţa distrusă şi au trebuit să scoată alţi bani din buzunar pentru a se întoarce în ţară. Alţi turişti, mai „norocoşi“, au ajuns la destinaţie, unde au descoperit că realitatea diferă de pozele din pliantul publicitar.
„În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile prevăzute în contract nu este realizată sau agenţia de turism organizatoare constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată să ofere turistului alternative în vederea continuării călătoriei, fără majorarea preţului, sau să restituie sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile achitate şi cele efectiv prestate“, explică Paul Anghel, consilier al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Sorin Nicolescu, prim-vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi managerul agenţiei Olimpic International Turism, exemplifică printr-un caz recent. Falimentul unuia dintre cei mai mari turoperatori din Marea Britanie, Aspire Holiday, i-a obligat pe turiştii români, care luaseră bi