Celebrii saboti din cauciuc sau plastic, viu colorati, care au facut furori in intrega lume, incep sa piarda din avantul aparent de necombatut.
Cunoscuti de amatorii de extravaganta sub denumirea de "crocs", pantofii cu gauri, accesibili pentru fiecare buzunar, s-au facut foarte cunoscuti la inceput in SUA in 2002, scrie Liberation.
"Crocophilii" au persitat in tendinte ani buni si erau aparent de neinlocuit. Acestia erau vanduti in medie cu 30 dolari (aproximativ 21 euro), pe timp de vara, in plin sezon.
Treptat insa, compania care i-a scos pentru prima data pe piata a inceput sa aiba pierderi, semn al scaderii vanzarilor. Incapatanarea de a mai produce, desi moda ii refuza, tine firma la un pas de faliment.
Hidosii, dar comozii saboti au pornit initial de la un pret de 75 dolari in 2007, ajungand in prezent la 5 dolari pe pereche. Chiar si asa, motivatia cumparatorilor pare a nu mai exista.
Dreptul urmare, anul trecut, grupul care ii fabrica a pierdut 185 milioane dolari si a concediat o treime din angajatii sai, adica 2.000 de persoane.
Compania a inregistrat o pierdere de 30 de milioane de euro in cel de-al doilea trimestru al acestui an si o scadere de 11% din vanzarile sale, care au ajuns la 197 milioane dolari, fata de 222 de milioane de trimestrul anterior.
Istoria crocs este insa mai veche decat credem. Originile coloratilor saboti incep de fapt in Quebec, in mainile lui Andrew Reddyhoff si Marie-Claude de Billy, in 1999. Ceea ce urma sa se lanseze ulterior pe piata trebuia sa fie o "revolutionara incaltaminte".
Imediat ce primul model a fost lansat si succesul a fost asigurat. Cativa ani mai tarziu, Crocs au aterizat in Statele Unite si Europa. Americanii au cumparat procesul de fabricatie, in 2004, precum si sediul central al grupului.
Crocsii au inc