La doi paşi de intrarea în oraşul Ovidiu, într-o discreţie totală din partea autorităţilor, se lucrează de zor la Centura Soarelui, cu profil de autostradă, care va ocoli Constanţa pe o lungime de 22 kilometri. Sursa: Feri Predescu
Celălalt tronson al Autostrăzii Soarelui, de 51 de kilometri, întâmpină dificultăţi din cauza problemelor arheologice şi a exproprierilor. Şoseaua de centură începe la Ovidiu, ocoleşte vestul Constanţei, trece peste DN 3, ocoleşte satul Lazu şi se opreşte la Agigea, în DN 39, chiar înainte de podul peste Canalul Dunăre-Marea Neagră.
Centura Constanţei e finanţată de BERD şi de Guvernul Romaniei, valoarea totală a investiţiei fiind de 145 milioane euro.
Fierbere mare la Ovidiu
Antreprenorul general, concernul Astaldi - FCC, se grăbeşte. Potrivit contractului cu Ministerul Transporturilor, dacă nu respectă termenele intermediare, se poate ajunge la rezilierea contractului.
Managerul general al Centurii Soarelui, David Can nafoglia, de la Astaldi - FCC, confirmă că lucrările au început în forţă în urmă cu două săptămâni: „Suntem în grafic, previziunile pentru termenul final sunt no iem brie 2011”. Pentru compactarea solului poros au fost aduse utilaje care îndeasă terenul în profuzime, pe o adâncime de până la 3 metri.
„Toate cele 25 de pasaje şi poduri de pe traseu vor fi construite pe fundaţii directe, pe coloane care ajung până la 30-37 metri adân ci me”, precizează Gogu Dumitru, reprezentantul consultantului Hill International.
Până la această oră, s-au executat lucrări de decopertare a stratului vegetal şi compactare, pe o lungime de 6 kilometri.