Sistemul Grifon: un vehicul inteligent cu aplicaţii vaste atât în domeniul civil, cât şi în cel militar. O maşină de teren normală poate fi transformată într-un adevărat centru de prelucrare a informaţiilor primite de pe pământ, din apă şi din aer. Mai citiţi şi:
Fotografii în premieră cu noua Dacia Duster SUV
Crossover-ul Duster, primul concept car al Dacia
Conceptul, dezvoltat sută la sută în România, se numeşte Grifon şi înglobează cele mai înalte tehnologii ale momentului. De altfel, diversele echipamente sunt furnizate de firme de top din întreaga lume. Acesta este motivul pentru care Grifon este perfect interoperabil cu sistemele NATO.
Practic, este vorba despre o platformă multifuncţională, mobilă, care poate culege date în timp real din zone cu risc ridicat. Aceasta poate fi instalată atât pe o maşină, cât şi pe o şalupă sau un vehicul aeroglisor pe pernă de aer.
În funcţie de tipul de misiune, Grifon poate fi echipat cu aparatură de vedere pe timp de noapte, termoviziune, radar, roboţi ghidaţi prin GPS, avion fără pilot (UAV), sistem de recunoaştere, balon de cercetare şi supraveghere, mitralieră şi multe altele.
Aceste echipamente au rolul de a aduna toate informaţiile posibile dintr-o anumită zonă de risc şi de a le transmite la un centru de comandă, pentru a fi luată cea mai bună decizie. Raza de acţiune este de 30 de kilometri pentru roboţii teleghidaţi şi între 30 şi 60 de kilometri pentru avioanele fără pilot.
Gamă largă de aplicaţii
Platforma Grifon, instalată pe un autovehicul Mitsubishi L200, poate fi configurată pentru protejarea zonelor de interes precum câmpurile petroliere, centralele electrice şi alte instalaţii care sunt potenţiale ţinte ale unor acte criminale sau atacuri teroriste.
Sistemul este potrivit şi pentru sprijin în op