Hirotomo Kani, preşedintele Honda România, consideră că managerii are trebui să-şi încurajeze şi să-şi promoveze angajaţii. A lucrat toată viaţa la Honda şi, deşi are o vastă experienţă internaţională, continuă să aplice cu sfinţenie învăţăturile trasate de fondatorul companiei. Conform unui proverb al fondatorului Honda, Soichiro Honda, „maşina se strică oricum, important este să repari sufletul omului“.Traduse în română, cuvintele lui Honda înseamnă să-ţi tratezi clientul în aşa fel încât acesta să revină cu plăcere la tine.
Acesta este principiul după care se ghidează şi preşedintele filialei româneşti a Honda, Hirotomo Kani. Managerul are 58 de ani şi s-a angajat în cadrul firmei imediat după ce a terminat facultatea. În calitatea de reprezentant al Honda, a vizitat şi a lucrat în peste 70 de ţări, printre care Australia, Ungaria şi Polonia. Iar, de aproape nouă luni, conduce operaţiunile din România ale celui mai mare constructor de motociclete din lume. La noi în ţară, accentul cade însă pe comerţul de autovehicule.
Principiile, înainte de toate
Ca orice japonez, şi Hirotomo Kani te întâmpină cu o scurtă strângere de mână şi nenumărate aplecări ale capului. Hitoromo Kani spune că o companie există doar pentru angajaţii ei, nu pentru proprietari. Da, aţi auzit bine! Este exact filosofia după care fondatorul companiei, Soichiro Honda, s-a ghidat toată viaţa. Acesta nu şi-a angajat nicio rudă la companie, iar acţiunile au fost împărţite între angajaţi şi Consiliul de Administraţie.
Totuşi, singurul fiu al lui Soichiro Honda şi-a întemeiat o companie de tuning pentru maşinile Honda, Mugen, cu care a participat şi la curse de Formula 1.
Afaceri în stil japonez
Aceeaşi filosofie o aplică şi preşedintele Honda România, Hirotomo Kani, care are trei copii, însă niciunul dintre aceşti