În termen de 90 de zile, fiecare aeroport din ţară va fi obligat să reglementeze activitatea de taximetrie, iar taximetriştii nu mai au voie să acosteze clienţii Dispoziţiile sunt cuprinse într-un ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, care obligă aeroporturile să organieze o licitaţie pentru desemnarea firmelor care vor avea acces la aeroport. Prin ordinul emis de ministrul Transporturilor săptămâna trecută s-au aprobat un regulament-cadru pentru desfăşurarea activităţii de taximetrie la aeroporturi, precum şi normele de aplicare ale acestuia.
Cele mai importante modificări faţă de situaţia actuală privesc necesitatea deţinerii unei autorizaţii speciale pentru practicarea taximetriei la aeroport şi interdicţia impusă taximetriştilor de a ieşi. Astfel, aceştia nu vor mai putea acosta potenţialii clienţi din terminal, ci vor trebui să se aşeze în locurile special amenajate, în ordinea în care au sosit, şi să aştepte să fie solicitaţi.
Permise valabile cinci ani
„Noua reglementare e binevenită. Împreună cu Consiliul Judeţean vom stabili criteriile pe care le vom impune la licitaţie. Urmează să ne consultăm şi cu colegii din Asociaţia Aeroporturilor”, a menţionat directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo.
Conform legii, aeroportul va fi obligat să organizeze o licitaţie pentru acordarea unor permise speciale taximetriştilor, acestea urmând să fie valabile timp de cinci ani. Printre altele, taximetriştii vor fi obligaţi să afişeze pe maşini inscripţia „AEROPORT”, care atestă faptul că sunt autorizaţi să opereze în perimetrul aeroportului.
„E foarte scump”
Radu Marian, preşedintele Camerei Taximetriştilor Cluj, consideră că modul în care se aplică legea nu vine deloc în întâmpinarea taximetriştilor. „Faptul că se va organiza o licitaţie nu rezolvă