Principala problema pentru industria media o reprezinta cati utilizatori sunt dispusi sa plateasca pentru stirile online si cat de mult. Banca Goldman Sachs estimeaza ca News Corp. ar putea obtine cel mult 200 mil. dolari din taxele puse pe editiile online, fata de veniturile de 6 mld. dolari aduse de publicatiile tiparite.
Rupert Murdoch, presedintele News Corp., compania care detine unele dintre cele mai cunoscute publicatii din lume, precum Wall Street Journal sau tabloidul britanic The Sun, a anuntat la o conferinta cu investitorii ca va impune taxe pentru intreg continutul oferit online de companiile sale, in contextul in care divizia de print a magnatului se confrunta cu o scadere brutala a incasarilor din publicitate, scrie presa internationala.
Murdoch vrea sa impuna taxe pe stirile oferite online dupa ce modelul de business utilizat pana acum, respectiv furnizarea gratuita a continutului pe internet pentru a majora audienta site-urilor si astfel si a veniturilor din publicitatea online, nu a dat rezultate.
"Trebuie sa ne asiguram ca revenim la marjele de profit cu care lucra anterior industria noastra. Extinderea perioadei de scadere a accelerat ritmul schimbarii, dar provocarea cu care ne confruntam este clara. Veniturile din publicitate in editiile print nu vor mai atinge niciodata nivelul oferit in anii trecuti", a declarat Murdoch. "Jurnalismul de calitate nu este ieftin, iar o industrie care isi ofera gratuit continutul isi compromite pur si simplu abilitatea de a produce stiri si reportaje bune. Cresterea numarului de abonamente la Wall Street Journal, de cand am cumparat ziarul, imi dovedeste faptul ca piata este dispusa sa plateasca pentru calitate".
Alte ziare britanice se pregatesc sa-si taxeze cititorii online
Dupa ce Murdoch a anuntat planurile sale cu privire la taxele impuse cititorilor, semnalizand sf