Înmatriculările de automobile noi au căzut cu 57,2% în primele 7 luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 73.266 unităţi, iar înregistrările de maşini rulate au avansat cu 25,6%, la 140.450 unităţi, potrivit Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În primele 7 luni ale anului trecut au intrat în circulaţie 171.387 maşini noi şi 111.760 automobile rulate. În iulie, scăderile nu mai ţin cont de „nou” sau &bdqu
Înmatriculările de automobile noi au căzut cu 57,2% în primele 7 luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 73.266 unităţi, iar înregistrările de maşini rulate au avansat cu 25,6%, la 140.450 unităţi, potrivit Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
În primele 7 luni ale anului trecut au intrat în circulaţie 171.387 maşini noi şi 111.760 automobile rulate.
În iulie, scăderile nu mai ţin cont de „nou” sau „second-hand”
Exclusiv în iulie, intrările în circulaţie ale maşinilor noi au scăzut cu aproape 50,7%, de la 21.550 de autoturisme noi în iulie 2008 la 10.613 unităţi.
În cazul maşinilor rulate, înregistrările au scăzut cu 69%, de la 36.711 unităţi în iulie 2008 la 11.374 maşini în aceeaşi lună din acest an.
Scăderea înregistrărilor de maşini rulate din iulie se explică prin faptul că de la 1 iulie 2008 a intrat în vigoare taxa pe poluare auto, care a înlocuit taxa de primă înmatriculare. În urma acestei modificări legislative, taxa auto a crescut uşor pentru maşinile noi vândute în România după acea dată, în timp ce valorile au scăzut la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, determinând creşterea înmatriculărilor de maşini la mâna a doua.
Comparând datele aferente lunii iulie din acest an cu cele din iunie se observă o scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi cu 3,5%, de la 11.00