Liderii rallyraid-ului Transcarpatic 2009, pilotul Florin Guran şi copilotul Zaharia Costel, împreună cu braşovenii clasaţi pe locul III, Mihai Leonte şi coechipierul Zaharia Leonte, au reuşit să devanseze echipe din străinătate mult mai bine pregătite, cu maşini mult mai scumpe. În competiţia care a luat sfârşit în urmă cu o săptămână, ei au străbătut 2.800 de kilometri în 25 de ore şi 48 de minute, viteza maximă fiind de 150 de km/h.
La o săptămână de la câştigarea rallyraidului Transcarpatic 2009, braşovenii din cele două echipe clasate pe podium şi-au povestit impresiile. Pilotul Florin Guran şi copilotul Zaharia Costel au ieşit pe primul loc, la bordul unui Mitsubitshi Pajero, cu un timp total de 25 de ore şi 48 de minute. Pe locul trei au ieşit fraţii braşoveni Mihai Leonte şi Iulian Leonte, la volanul unui Aro Super Rally.
„A fost un raliu de anduranţă, extraordinar de dificil, cea mai mare bucurie e să ajungi să faci baie în mare. Raliul nu se câştigă în 2-3 zile. Trebuie să-ţi dozezi energia şi eforturile depuse de tine şi de maşină ca să rezişti până la final. Pentru mine a fost şi să câştig”, a declarat pilotul Florin Guran, locul I la Transcarpatic Rally Raid 2009.
A rămas fără frâne 50
de kilometri
Florin Guran participă la această competiţie încă din 2003 şi se poate declara norocos. Anul acesta a avut doar defecţiuni minore, fapt care l-a ajutat să iasă pe primul loc. Din cei 2.800 de km, 1.800 au fost probe speciale extrem de dificile.
În plus, piloţii români au avut concurenţă serioasă de peste hotare, de la echipe mult mai bine pregătite şi mult mai bine echipate. Spre victorie, piloţii braşoveni au trecut prin multe momente periculoase. „Cea mai dificilă probă a fost etapa a doua, de la Târgu Mureş la Braşov, în zona Tuşnadului, când am rămas fără frâne pe spate, pe o porţiune de 50 de km. Apoi,