Craiova nu are nevoie de un Brevet verde, sunt de părere autorităţile locale. Constructorii au impus deja reguli în acest sens, printr-o hotărâre a consiliului local, norme care nu sunt însă respectate. Ce rost ar mai avea un document în plus, se întreabă aleşii.
Şantiere deschise, moloz şi deşeuri depozitate la voia întâmplării, nori de praf şi mâzgă în urma utilajelor, gropi şi trotuare blocate, aceasta este o imagine întâlnită frecvent în Craiova. Oraşul este la propriu un adevărat şantier.
Numărul autorizaţiilor de construcţii în Craiova se ridica la sfârşitul lunii iunie la 868, la care cu siguranţă se pot adăuga încă atâtea fără autorizaţie. Din momentul în care primesc acceptul organizării unui şantier, dezvoltatorii imobiliari şi drumarii care execută lucrări de reabilitare a străzilor sunt obligaţi să respecte câteva condiţii impuse de lege. Prin acestea, firmele de construcţii sunt obligate să împrejmuiască materialele de construcţie şi construcţiile, să amenajeze rampe de spălare a roţilor utilajelor care ies din şantier, să strângă molozul şi pământul rezultat în urma lucrărilor pentru ca acesta să nu se împrăştie pe trotuar şi carosabil. Norma de drept este suplimentată şi cu o hotărâre de consiliu. „La nivelul Primăriei Municipiului Craiova, toate aspectele legate de amenajarea teritoriului, urbanism şi activitatea de construcţii sunt urmărite şi verificate atât de inspectorii Serviciului Disciplina în Construcţii, cât şi de cei de la Serviciul Control Gospodărie Comunală. Beneficiarul unei lucrări are obligaţia legală de a monta panouri de identificare a investiţiei. Este obligat ca, în cadrul organizării de şantier, să delimiteze spaţiile de lucru, de acces şi de depozitare. Molozul rezultat în urma lucrărilor trebuie transportat în locuri special amenajate. Pneurile autovehiculelor trebuie curăţate la ieşirea din şantier şi staţii de