Schimbarea dramatica a conditiilor de pe piata - de la accesul la finantare pana la inasprirea concurentei - a determinat New Com sa-si vanda o jumatate din baza de clienti.
New Com, unul dintre cei mai mari operatori alternativi de comunicatii de pe piata, format prin achizitia si integrarea in mai mult de doi ani a zeci de retele de cartier, a decis in prima parte a acestui an sa-si schimbe radical strategia, respectiv sa opreasca extinderea si sa vanda o parte din baza de clienti pentru a eficientiza operatiunile in cateva zone cheie, explica oficialii companiei tranzactiile surpriza cu Romtelecom si RCS&RDS.
"Am fost nevoiti sa luam o decizie din doua alternative: sa investim inca 5-10 milioane de euro pentru a ajunge la targetul nostru de 200.000 de abonati sau sa vindem compania si in primul rand acele retele care generau profitul cel mai mic. Criza ne-a fortat sa schimbam strategia si obiectivul principal de market share spre free cash flow", a declarat pentru ZF Mircea Lucacel, directorul general al New Com.
Primul pas facut de New Com a fost vanzarea in martie catre NextGen Communications, o companie detinuta integral de Romtelecom, a unei baze de 30.000 de abonati, situata in special in sudul tarii, in orase precum Giurgiu.
Oficialii New Com nu au oferit detalii despre valoarea tranzactiei, insa la un pret de 200-250 de euro pe abonat, valoare utilizata in alte acorduri de acest tip, este foarte probabil ca suma incasata de New Com sa fi fost de aproximativ 6 milioane de euro.
La inceputul lunii iulie New Com perfecta o a doua tranzactie, prin care vindea catre RCS&RDS alti 30.000 de clienti - o tranzactie mai mare de 5 mil. euro, conform declaratiilor lui Mircea Lucacel. RCS&RDS, cel mai mare jucator de pe piata locala de servicii internet, are o lunga istorie in achizitia de retele de cartier, una dintre cele mai